Ülker, LOL Şampiyonlar Ligi'ne sponsor oldu

Geçtiğimiz yıl League of Legends oyununda bir takımı destekleyerek e-spor dünyasına merhaba diyen Ülker, bu yıl alanını genişleterek League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu.

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

Türkiye’de de her geçen gün popülaritesi artan League of Legends’in düzenleyicisi Riot Games ile yapılan anlaşma çerçevesinde Ülker, 2017 yılının sonuna kadar Şampiyonluk Ligi’nin sponsoru oldu. Anlaşma kapsamında tüm League of Legends Şampiyonluk Ligi takım formalarının kollarında Ülker logosu yer alacak.

Gençlerle, onların dilinde iletişim kurmayı önemsediklerini belirten pladis Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca, "Dijitalleşme sadece bir pazarlama konusu değil, iş yapış biçimimiz ve kültürümüzü oluşturuyor. Bu alandaki gayretlerimizi dünya normlarıyla karşılaştırıyor ve kendimizi sürekli yeniliyoruz. E-sporu ise 2015 yılında başladığımız ‘mutluluk her yerde’ kampanyamızda genç hedef kitleyle etkileşimde olacağımız ana alan olarak belirledik" dedi.

"O dönemde yaptığımız iletişim çalışmalarında, e-spor’da ilk TV reklamını çeken kurum olduk, e-spor’a özel 'mutluluk oynanır' sloganıyla açtığımız Youtube kanalımızda 6 ayda 6 milyondan fazla izlenmeye ve yaklaşık 110 bin aboneye ulaştık" diyerek sözlerine devam eden Karaca, "Şimdi bu alandaki faaliyetlerimizi bir adım öteye taşıyarak League of Legends Şampiyonluk Ligi’ne destek veriyoruz. Böylece etkileşimimizi daha da renkli ve değişik projelerle genç ve güncel tutacağız. Ülker ana markası en aktif markamız olurken, hedef kitleye uygun Cafe Crown, Ülker Metro, Çizi, Krispi, Oneo gibi alt markalarımız da gençlerle bağlılıklarını bu ortamda artıracak" ifadelerini kullandı.

Son dönemin yükselen trendi: E-spor

Dünyada 100 milyondan fazla kayıtlı League of Legends oyuncusu bulunduğuna işaret eden Riot Games Türkiye Müdürü Bora Koçyiğit, Türkiye’de de her gün 14-28 yaşları arasında 3 milyon oyuncunun takımlar halinde bu oyunu oynadığını söyledi.

E-spora ilginin çok hızlı artış gösterdiğini vurgulayan Koçyiğit, "E-spor olarak tanımladığımız bilgisayar ve konsol üzerinden oynanan bu tür strateji oyunları son birkaç yıldır gençler arasında en popüler oyunlardan biri haline geldi. Formalı, sponsorlu, ciddi hayran kitlelerine sahip profesyonel sporcuların sanal ortamda bir araya geldiği bir branş. Stratejinin, reflekslerin ve karşılıklı zekanın mücadelesini sanal bir dünyanın içerisinde izlemek için artık milyonlar ekranları başına toplanıyor. Takımı için tezahürat yapan taraftarlar final mücadeleleri için arenaları dolduruyor. Oyun çok kısa sürede Amerika, Avrupa, Kore, Çin ve Güneydoğu Asya’da profesyonel ligleri olan, sezon boyunca tüm maçların canlı yayınlandığı, milyonlarca e-sporseverin liglerini takip ettiği bir spora dönüştü" şeklinde konuştu.

Koçyiğit sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye’de de durum farklı değil. Bu sporun Türkiye Büyük Finalleri 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Ülker Sports Arena’da gerçekleştirildi. Etkinliğin biletleri satışa çıktıktan kısa süre sonra tükendi. Finaller resmi yayıncı Youtube/Twitch’in yanı sıra Lig TV’den de canlı yayınlandı. Tüm dünyada, günlük 27 milyon oyuncunun oynadığı bu sanal strateji oyununun geçen yılki final maçı 370 milyon kişi tarafından izlendi. Maç 23 yayıncı tarafından 18 dilde canlı olarak yayınlandı ve dijital oyun severlere unutulmaz anlar yaşattı."

Futbol kulüpleri de e-sporu keşfetti

Son yıllarda büyük futbol kulüplerinin de bu alanı keşfettiğine dikkat çeken Koçyiğit, "Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray gibi büyük spor kulüpleri e-spor takımlarını kurdu. Bu gelişmenin oyuncularından biri 2012 yılında Türkiye ofisini açan ve League of Legends oyunun sahibi Riot Games. O tarihten bu yana e-spor kavramını daha geniş kitlelerle buluşturmak ve yaygınlaştırmak için önemli çalışmalar yaptık. Belki de bunların en önemlisi 2015 başında hayata geçen Türkiye’nin ilk profesyonel e-spor ligi olan Şampiyonluk Ligi’ni kurmamız oldu. Bu ligde oynayan tüm profesyonel oyuncular, Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından lisanslanıyor. Bu da işin ciddiyeti ve kurumsallığı açısından önemli bir gelişme" şeklinde açıklamalarda bulundu.

Bu konularda ilginizi çekebilir