Hacer Tower’ı satmaya geldi, şirket satın alıp gayrimenkule girdi

Kuveyt merkezli Murabahat Real Estate Solutions, Mekke'deki Hacer Tower'dan daire satmak için girdiği Türkiye pazarında yeni yatırımlar yaptı.

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

İBRAHİM EKİNCİ

Kuveyt merkezli Murabahat Real Estate Solutions, 1.3 milyar dolar portföy büyüklüğüne ve 600’a yakın çalışana sahip. Grubun gayrimenkul dışında, perakende, gıda ve IT sektörlerinde yatırımları bulunuyor. Şarm el Şeyh ve Kuveyt’te tatil köyleri, Suudi Arabistan, Mısır, BAE ve Türkiye’de ofisleri var. Gayrimenkul’deki en büyük yatırımı Mekke’deki Hajar (Hacer) Tower. Dubai’de bir kule inşa ediyor.

Murabahat Real Estate Solutions, Türkiye pazarına 2008’de Mresco Türkiye ile girdi ve Hacer Tower dairelerinin satışıyla tanındı. Hacer Tower kuleleri müşterilerinin Umre ve Hac ibadetini yerine getirmelerini sağlamak üzere konumlandırılmış. Satışa çıktığı ilk haftada 500’ü aşkın talep almıştı. Normalde 144 daireli rezidans kulesindeki satış sistemi 6 bin alıcıya kadar çıkabiliyor. Mresco Türkiye CEO'su Oya Zingal Dural, “Türkiye’de bin satışı geçtik. 20 milyon dolar civarında satış yaptık. Çok ilgi oldu. Hedef kitlemiz her yıl umreye gidenler. Kabe’ye en yakın tesis, yürüyerek geçilebiliyor. Rezidansı Mövenpick Grubu işletiyor. 5 yıldızlı otel konforu sağlanıyor” dedi.

144 daire, nasıl 6 bin ayrı satışın konusu olabiliyor? Oya Zingal Dural’ın anlattığına göre Hacer Tower’daki sistem şöyle işliyor: "Satın alan kişiler 19 yıl boyunca her yıl 7 gece 8 gün konaklayabiliyorlar. Bunun için ödedikleri peşinat ve aylık taksitler bölündüğünde 5 yıldızlı otel konforu kişi başına 54 dolara geliyor. Süitlerde 2 yetişkin, bir çocuk kalınabiliyor.
Mresco Türkiye’nin kuruluş amacı Hacer Tower’ın uzun dönemli kiralama şeklinde pazarlamasını gerçekleştirmekti. Ancak Körfez bölgesinin Türkiye’ye ilgisi arttı, gayrimenkulde yeni talepler gelmeye başlayınca şirketin çalışma alanları da genişledi. Türkiye’den Körfez ülkelerinin vatandaşlarına gayrimenkul satışına başladı. Dahası ana şirket Murabahat, yatırımları Türkiye’ye kaydırmaya, Türkiye’ye gelmek isteyen Körfez sermayesine danışmanlık yapmaya başladı.

Büyük bir alım yaptı, yakında açıklayacak

Oya Zingal Dural, Arap baharıyla birlikte Türkiye’ye yatırımcı ilgisinin arttığını, kendilerinin de Türkiye’deki projelerden satışa başladıklarını söyledi. Oya Zingal Dural, sözlerini şöyle sürdürdü: "Gayrimenkul satmaya gelmiştik, alıcı olduk, ihracata başladık. Sinpaş GYO’nun Körfez’deki satış pazarlama acentesiyiz. İstanbul Sarayları, Bursa Modern, Bosphourus City gibi projelerin satışını gerçekleştiriyoruz. Yüzlerce satışım oldu, devam ediyoruz. Mütekabiliyet öncesi kendimiz satın alıp satıyorduk, yasa sonrası blok alımlar yapmaya başladık. Nef Ataköy’den 100 daire aldık. Yeni bir konsept geliştirdik. Günlük kiralama şeklinde işleteceğiz. Bizden daire alan yatırımcı anahtarını bize verecek, ihtiyaçlarını karşılayacağız, bakacağız ve daire sahibi adına işleteceğiz. Sahibi de belli bir zaman kalabilecek, diğer zamanlarda gelir elde edecek. Evini al, bekçisi biz olalım diyoruz. Nef’ten satışa başlayacağız. Bundan sonra da şehir merkezinde alımlar yapacağız. Daha büyük çapta bir alım yapmak üzereyiz. Nef’teki sistem burada ilk olacak. Arap müşterinin ilgisi, ihtiyacı için tasarlandı. Çok olumlu tepkiler de aldık. Şehir merkezinde çok güzel bir proje olacak.”

'İşleri katlayacağız, 2 proje için ruhsat aldık'

Körfez’den ilginin sürdüğünü ve 2016’da daha çok kurumsal yatırımcı beklediğini belirten Dural, “İnşaat sektörüne girmek isteyen gayrimenkulcüler var. Çok teklif alıyoruz, ‘Ortak yapalım, pazarlamasını yapın’ gibi… Seçimlerden sonra talebin şekli değişti. 5–10 ev almaktan piyasaya girişe döndü. Daha önce daire satıyorduk ama şimdi yatırımcı da olduk. Blok alımları yapıyoruz. Bunların satışı başladığında iş hacmini katlayacağımızı düşünüyorum. Blok satışların dışında 2 gayrimenkul yatırımı için ruhsat aldık. Türk ortaklı bir yatırım. Giderek daha da büyütecek 500-600 anahtarlı karma projeler yapacağız. Bu işlerle gayrimenkul geliştirici oluyoruz” diye konuştu.

Gıda yatırımını açıklamaya hazırlanıyor

Oya Zingal Dural, Murabahat’ın gayrimenkul dışında yatırımlara da yöneldiğini, önümüzdeki günlerde bir satın alma duyurusu yapacaklarını söyledi. Zingal Dural, “Grubun gayrimenkul dışında da yatırım iştahı var. Bir yatırım gerçekleştirdik. Yeni satın almalar olacak. Özellikle gıda, perakende, maden ve enerjiye ilgi duyuyorlar. Madende kömür, mermer, demir gibi yatırımlar olabilir. Bu konularda araştırmalar yapıyoruz” dedi.