'Hamsi Finger' Rusya yolcusu

Türkiye’de ekmek arası balık konseptinin en büyük markaları arasında yer alan Hamsi Finger, yurtdışındaki ilk şubesini Rusya’da açıyor

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

AHMET USMAN -İZMİR

Hamsiyi en sağlıklı fast food ürünlerinden biri haline getirmeye çalışan genç girişimci Gürkan Gediz’in kurduğu Hamsi Finger, yurtdışına açılıyor. Şu an 40 olan şube sayısını bu yıl 70’e ulaştırmayı hedefleyen şirket, ilk yurtdışı şubesini de ekim ayında açıyor.

Çok fazla franchising talebi aldıklarını anlatan Hamsi Finger Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Gediz, “Bugün istesek saatte bir şube açacak kadar talep var. Fakat biz çok ince eleyip sık dokuyoruz” diyor. Bu ay Rusya’ya giderek olası şube noktalarını tespit edeceklerini vurgulayan Gediz, şu ifadeleri kullanıyor: “Rusya’daki Türk bir işadamı burada 8-10 şubelik bir zincir kurmayı planlıyor. İlk etapta Moskova, Sen Petersburg, Donetsk, Simperefol gibi kentlerde düşünüyoruz. Avrupa'da Türklerin yoğun olarak yaşadığı ülkelerden de talepler var. 2016'da şube sayımızı artıracağız. Peyderpey Türkiye’deki eşdeğer sayıya ulaşacak şekilde büyüyeceğiz.”

Havyarı da ürün yelpazesine eklemeyi planlıyor

Üretimi İzmir Atatürk OSB’deki tesislerinde gerçekleştirdiklerini anlatan Gediz, “Ürünler buradan tüm şubelere dağılıyor. Operasyon ve sevkıyatı İzmir’den yürütüyoruz. Balığı kılçığını ayıkladıktan sonra özel sosumuzla kaplıyor ve pişmeye hazır bayimize gönderiyoruz. Bayimiz pişme süresine göre balığı kızartıyor” açıklamasını yapıyor. 33 farklı menü ile hizmet verdiklerini söyleyen Gediz, “Hamsi, çipura, levrek, kalamar, alabalık, karides, balık parçalarından oluşan bir balık grubumuz var. Havyarı da ürün yelpazemize ekleyeceğiz. Balığı daha çok ekmek arası sunuyoruz. Daha sağlıklı beslenmek isteyenler için salata grupları oluşturduk. Hamsili, çipuralı salatalarımız var. Kadınlar bunu çok tercih ediyor. Çalışan kadınlar en büyük müşterilerimizi oluşturuyor. Hatta artık günlerini bizim şubelerimizde yapmaya başladılar” diyor. Dünyada tanınan bir Türk markası olmayı istediklerini vurgulayan Gediz, “Bunun için hamsi ismini hiç değiştirmeden kullanıyoruz. İnsanların bu ismi görmesini istiyoruz” ifadelerini kullanıyor.

“İzmir’den Çin’e kadar gideceğiz”

Her yıl ortalama yüzde 100-150 arasında büyüdüklerini anlatan Gediz, “Türkiye’de hamsi denince akla Karadeniz geliyor. Ancak henüz bu bölgede şubemiz yok. Biz dalga dalga büyüyoruz. İzmir’den dalga dalga Çin’e kadar gitmeyi istiyoruz. Ürünlerimizi balığı sevenler tercih ettiği gibi, hiç balık yemeyenler de tercih ediyor. Çünkü ürünlerimizde balık kokusu yok, rahatsız edici bir koku yok. Özel ballı hardallı bir sosumuz var, çocuklar çok seviyor. Hamsi Burger adıyla yeni bir ürün yaptık. 2.50 liraya sattığımız bu ürünü de çocuklar çok fazla tercih ediyor” diyor.