ABD'yi vuran en şiddetli hortumlar
<p>ABD'de 1902-2011 yıllarında etkili olan en şiddetli hortumlarda 2043 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi. <p> AP ajansının Oklahoma eyaletinde 51 kişinin öldüğü hortumların ardından derlediği bilgiye göre, 1902-2011 yıllarında ülke genelinde en etki
ABD'de 1902-2011 yıllarında etkili olan en şiddetli hortumlarda 2043 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
AP ajansının Oklahoma eyaletinde 51 kişinin öldüğü hortumların ardından derlediği bilgiye göre, 1902-2011 yıllarında ülke genelinde en etkili 10 hortumda 2043 kişi yaşamını yitirdi.
ABD tarihindeki en şiddetli hortumlar ve ölü sayıları şöyle:
Texas eyaleti Goliad bölgesi: 114 ölü (18 Mayıs 1902)
Mississippi eyaleti Purvis bölgesi, Louisiana eyaleti, Amite bölgesi: 143 ölü (24 Nisan 1908)
Nebraska eyaleti Omaha bölgesi: 103 ölü (23 Mart 1913)
Missouri, Illinois ve Indiana: 695 ölü (18 Mart 1925)
Mississippi eyaleti Tupelo bölgesi: 216 ölü (5 Nisan 1936)
Georgia eyaleti Gainesville bölgesi: 203 ölü (6 Nisan 1936)
Oklahoma eyaleti Woodward bölgesi: 181 ölü (9 Nisan 1947)
Texas eyaleti Waco bölgesi: 114 ölü (11 Mayıs 1953)
Michigan eyaleti Flint bölgesi: 116 ölü (8 Haziran 1953)
Missouri eyaleti Joplin bölgesi: 158 ölü (22 Mayıs 2011)