25 °C

Türk yazılımcı dijital oyun pazarına girdi

Türkiye'de 300 milyon dolar, dünyada ise 75 milyar dolar büyüklüğe ulaşan dijital oyun pazarı, genç yazılımcılar için de öne çıkma fırsatı sunuyor

Türk yazılımcı dijital oyun pazarına girdi

Türkiye'de 300 milyon dolar, dünyada ise 75 milyar dolar büyüklüğe ulaşan dijital oyun pazarı, EA Sports, Marvel, Activision gibi devlerin yanında, genç yazılımcılar için de öne çıkma fırsatı sunuyor. 

Kullanıcı sayısı 1,2 milyarı aşan sanal oyunlar sektörü, girişimci yönü olan Türk yazılımcıların da ilgisini çekerken 28 yaşındaki Hasan Soysal dijital oyunların kullanımı en fazla artan segmentine, mobil oyun pazarına girdi.  

Soysal "İstanbul yılları" diye adlandırdığı Boğaziçi Üniversitesi eğitim yıllarının kendisini dijital oyunlara yönlendirdiğini belirterek, "2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi'ni kazandım ve I·stanbul hayatım başladı. 2010 yılında mezun olduktan sonra kısa bir süre ActionScript programlama dili ile bir şeyler yaptım. Sonrasında mobil dünyaya iOS ile merhaba dedim. Bugüne gelene kadar birçok büyük firmanın mobil uygulamasında hem geliştirici hem de takım lideri pozisyonunda görev aldım ve almaya devam ediyorum. Bunun yanında Bahçeşehir Üniversitesi'nde uygulama geliştirme üzerine ders veriyorum" diye konuştu. 

İstanbul'da hayatın akışının bekleme ve koşuşturma ekseninde şekillendiğini söyleyen Soysal, "Oyun alanında bir şeyler yapmayı, İstanbul'a bağlıyorum ben. Bu kalabalık şehirde hayat çok hızlı akıyor ve hep bir koşuşturmaca içindeyiz. Kendimize ayırdığımız vakitler az ve bir şekilde bu dar vakitte eğlenmeyi ihmal etmemeliyiz. Birini beklerken, otobüste yolculuk ederken eğlenmeyi amaçlıyorum. Mobil Oyun dünyası da buna hizmet ediyor ve ben de bu yüzden bu alanda birşeyler yapmak istedim" ifadelerini kullandı. 

Soysal, "Doğru alana odaklandığına inanıyor musun" sorusunu ise şöyle yanıtladı: 

"Eğlence hayatımızda hep olan, olması gereken bir şey. Teknoloji de aynı şekilde, hayatımızın içinde. Dolayısıyla akıllı cihazlarla eğlenceyi buluşturan şey oyun sektörü oluyor. Gerek bireysel gerek çok oyunculu oyunlar, insanı mutlu etmeyi, hoş vakit geçirmeyi hedefliyor. insanların hedefleri ile doğru orantılı olduğu için bu alana ilgi çok fazla. Bu yüzden bu kadar büyük rakamlar telaffuz ediliyor. Girişimciler için de cezbedici. Pazarı domine eden, elinde tutan birisi olmadığı için risk daha az. Örneğin Candy Crush oynayan insanlar başka oyun oynamıyor mu? Elbette oynuyor.  Bu açıdan bakınca ben de kendimi doğru bir yerde görüyorum" yanıtını verdi.  

Turkiyedeki oyun pazarının genişleyeceğini aktaran Soysal, "Çünkü bundan birkaç yıl evvel internet üzerinden alışveriş çok güvenilmez bir olaymış gibi gelirken, şimdi mağazaya gitmeye üşeniyor, herşeyi sipariş vermek istiyoruz. Oyun sektöründeki  satın alımlar da aynı yollardan geçiyor. Gelişime acık olduğu aşikar" örneğini verdi.  

Match - Multiplayer oyunu keyif veriyor 

Yazdığı son oyun hakkında bilgiler veren Soysal, Match - Multiplayer oyununu insanların eğlenceli vakit geçirmesi için tasarladığını belirterek, şunları kaydetti: 

"Match - Multiplayer. Oynaması kolay ve eğlenceli. Survivor'da oynanan şekil eşleştirme oyunu. Tabi ki yeni özellikler barındırıyor. 5 ayrı kategori ve herbirinde 16 farklı bölüm var. Bölümler hem hamle sayısına hem de süreye göre ayarlanmış durumda. Birinde istediğin kadar düşün, şekillerin yerini ezberle, diğerinde istediğin kadar hamle yap.  

Söylediğim eğlence ve pazar payını düşünürsek, ben bu oyunu eğlence odaklı düşündüm ve yazdım. Başka insanlar ile oyun oynamanın daha eğlenceli olduğunu düşündüğüm için çoklu oynanabilir hale getirdim. Eşin dostun arkadaşınla karşılıklı oynayabilirsin. Üstelik yan yana olmana da gerek yok. Arkadaşını oyuna davet edip oyunu başlatman yeterli. Tabi özellikler bununla bitmiyor. Anlık sohbet özelliği de bulunuyor ve hiçbir ücret ödemeden bu özelliği de kullanabiliyorsunuz.  

Eğlence demişken, bu oyunu hiç tanımadığın biriyle oynamak ve sohbet etmek insanı eğlendirir diye düşündüm ve henüz yayımlamadığım bir sürümde etrafındaki insanları görebiliyor, oyuna direkt davet edebiliyorsun. Çok yakında o sürümü de güncelleme olarak yayına alacağım. Eminim seveceksiniz." 

"Bin kişiyi geçti" 

Oyunu için herhangi bir yaş grubunu hedeflemediğini belirten Soysal, eğlenmek isteyen herkesin bu oyunu rahatlıkla oynayabileceğini kaydetti.

Match'i AppStore'a koyalı bir ay olduğunu anlatan Soysal, "Yaklaşık bir ay gibi kısa bir sürede oyunu indiren sayısı bin kişiyi geçti, tabi bu daha başlangıç" ifadesini kullandı. 

Match'in ilk projesi olmadığını belirten Soysal, "Diğer oyunumun ismi Numbird. Sayılar ve kuşlardan oluşan bir hafıza oyunu. Her bölümde 2 görev oluyor, birincisi kuşlar ile ilgili, diğeri ise sayılar ile ilgili. Mesela, bir yandan kuşun baktığı yönü bulmanı isterken bir yandan da ekrandaki sayıları küçükten büyüğe sıralıyorsun. Bu oyun da kısa süreli hafıza biraz daha ön planda. Zorluk seviyesini kullanıcı kendi belirleyip ayarlama yapabilir" diye konuştu. 

Hasan Soysal, "Dev bir pazarda az sayıdaki Türk girişimciden birisi olarak neler hissediyorsun" sorusuna ise "Böyle bir alanda olmak güzel bir şey. En büyük motivasyon kaynağım, ürettiğim oyunun insanlar tarafından oynanıyor olması. Bu yüzden yaptığım projeleri zevk veren eğlenceli oyunlar olarak tasarlıyorum" dedi. 

Soysal, Türk yazılımcılara zamanın gerekliliklerini doğru okuyarak üretken olmayı önerdi. 

Kaynak: AA