11 °C

Bugün'ün sahibi İpek Kanaltürk'ü aldı

Bugün'ün sahibi İpek Kanaltürk'ü aldı

Bugün'ün sahibi İpek Kanaltürk'ü aldı

İSTANBUL - ATV ve Sabah'ı almak için girişimde bulunan ancak daha sonra vazgeçen Bugün Gazetesi'nin ve Koza Davetiye'nin sahibi H. Akın İpek, Kanaltürk'ü satın aldı. Koza Davetiye Mağaza İşletmeleri'nin İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na gönderdiği açıklamada, gruba bağlı ATP İnşaat'ın Kanaltürk TV, Kanaltürk Radyo ve kanalturk.com.tr sitesiyle ilgili şirketlerin yüzde 99.9'luk hissesini satın aldığı belirtildi. Açıklamada satış rakamı ile ilgili bilgi verilmedi. Kanaltürk hükümete yönelttiği sert eleştiriler ve sahibi Gazeteci Tuncay Özkan'ın gerek Cumhuriyet mitinglerindeki gerekse kanaldaki program ve konuşmalarındaki muhalif tavrı ile dikkat çekiyordu. Bu programlardaki sözleri nedeniyle Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere iktidar kanadından Özkan ve kanal aleyhine çok sayıda tazminat davası açılmıştı. Bu arada Kanaltürk'ün satışının duyulmasından sonra Kanaltürk'ün ve Tuncay Özkan'ın siteleri açılmazken "Bizkaçkişiyiz.com" sitesine de çok sayıda, "bu satışın doğru olmadığı açıklansın" gibi satışı eleştiren çok sayıda mesaj bırakıldığı öğrenildi. Bugün'ü de almıştı Diğer yandan Koza İpek Grubu'nun patronu Akın İpek Bugün Gazetesi'ni de almış ve medyada büyüyeceğini açıklamıştı. Akın İpek 1963 doğumlu. Ankara TED mezunu, ardından İngiltere'de ekonomi okudu. Davetiyecilikle başladığı, medyayla devam ettiği işine bir de altın madenciliğini ekledi. 20 milyon dolarını peşin ödeyerek 45milyon dolara Bergama'daki 'Ovacik Madeni'ni aldı. Fatih Kara grubun başkanı Öte yandan Koza İpek Yayıncılığın Medya Grup Başkanlığı'na da RTÜK Eski Başkanı ve son olarak Star Medya Grup Başkanlığı yapan Fatih Karaca'nın getirileceği belirtildi. Tuncay Özkan'a hapis cezası Gazeteci Tuncay Özkan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a "hakaret ettiği" gerekçesiyle yargılandığı davada, 11 ay 20 gün hapis cezasına çarptırıldı. Mahkeme, cezayı erteledi. Satış sürecine nasıl gelindi? Kanaltürk ile RTÜK arasında 'Ulusal Frekans' olma konusunda bir kavga yaşanıyordu. Kanaltük mahkeme kararı ile 'Ulusal Kanal' olma hakkına sahip olmuştu. Ancak RTÜK Danıştay'a gitti. Geçtiğimiz hafta Danıştay 13. İdare Mahkemesi kararı bozdu ve Kanaltürk'ün 'Ulusal Kanal' olma hakkını ortadan kaldırdı. Danıştay'ın bu kararı Kanaltürk'ün satışını da hızlandırdı. Tuncay Özkan da medya grubunu satmak zorunda kaldı.

Dunya.com

Güncel gelişmelerden anında haberdar olun!
dunya.com'a girmeden de haberleri takip edebilirsiniz.