THY sağlık turizminde ‘paket’ hizmet verecek

THY, sağlık kuruluşları ile işbirliğine giderek, Türkiye’nin iddialı oyuncu olmak için çabaladığı sağlık turizmi yolcularına ‘paket’ hizmeti verecek.

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

SEDAT ALP / İZMİR

THY, yurtdışından tedavi amaçlı Türkiye’ye gelecekler için özel hizmet ve yemek sağlarken, bilet değişim ile servis ücreti gibi kalemleri de tahsil etmeyecek.

İzmir Ticaret Odası Meclis Toplantısı’nda soruları yanıtlayan THY Genel Müdürü Temel Kotil, sağlık turizmine özel ilgi göstereceklerini söyledi. Ekonomi Bakanlığı’nın, yurtdışından hastaları Türkiye’de tedavi olmaya teşvik etmek amacıyla uçak biletlerini sübvanse ettiğini hatırlatan Kotil, “Bunu sadece THY’ye değil tüm havayollarına yapıyor. Ancak bizim dediğimiz konu farklı. Bu konuda biz de dersimizi iyi çalışıyoruz. Hasta gelmesinde problem olabilir, sedyesi olabilir veya normal diş için, göz için gelebilir; onları getiren sağlık kuruluşu ile bir anlaşma yaparak bir paket sunuyoruz. Bilet değişikliğinde ceza almıyoruz, özel servis sağlıyoruz, servis ücreti almıyoruz, özel yemek gibi hayatı kolaylaştıran bir sürü şey sunabiliyoruz ve indirimler yapıyoruz. Bunu sağlık kuruluşları ile tek tek yapıyoruz. Onun için ben İzmir’deki sağlık turizmine hizmet sağlayıcı kuruluşları İstanbul’a davet ettim, gelin toplantı yapalım size paket yapalım, işinizi kolaylaştıralım dedim” şeklinde konuştu.

Temel Kotil, Türkiye’nin sağlık turizminde dünyanın güçlü oyuncuları orasına girecek potansiyeli olduğunu, yurtdışında marka olmuş özel hastanelere ve doktorlara sahip olduğunu belirterek, “Singapur bu konuda çok iyi. Hindistan, hatta Tayland bu konuda dünyanın en iyileri. Türkiye’nin hekimleri de çok farklı. Biz Türkiye’nin sağlık turizminde marka olmasına yardımcı olmak istiyoruz, hem de para kazanıyoruz” dedi.

İzmir’den Almanya, Fransa ve İtalya’ya direkt uçacak
İzmir Ticaret Odası’na meclis üyelerine THY ilgili kapsamlı bir sunum yapan Kotil, İZTO üyelerinin THY’nin İzmir’den direkt uçmaması yönündeki eleştirilerini yanıtlarken, “Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanları doldu. Artık yükü kaldırmıyor. Sadece Atatürk Havalimanı’ndan günde 600 iniş kalkış yapılıyor. Bu nedenle İzmir’e sıra geldi” dedi. Kotil, 2016 Nisan’dan itibaren, THY’nın önemli pazarları olan Almanya, Fransa ve İtalya’ya İzmir’den direkt uçuşlara başlayacaklarını belirterek, şunları söyledi: “SunExpress bizim alt şirketimiz. İzmir’den Avrupa’da birçok noktaya uçuyor. Onu tamamlayıcı seferler koymak istiyoruz. İzmir yurtdışından çok yolcu alıyor. Şu anda Avrupa’dan da birçok havayolu uçuyor. İzmir’de büyük bir potansiyel var, bunun farkındayız. Bizim için en önemli pazarlar Almanya, Fransa ve İtalya oluyor. Buradan Nisan 2016’da bu uçuşları başlatmayı düşünüyoruz” diye konuştu.

İTO Başkanı Ekrem Demirtaş ise, “THY’nin desteğiyle İzmir bir dünya kenti olacaktır. Daha çok yatırımcı gelecek turizmin her çeşidi gelişecektir. Ama direkt uçuşlar olmazsa olmaz. Özetle biz Türkiye’nin ikinci Hub (aktarma) merkezi olmasını istiyoruz” dedi.

Lokumu tanıttık ama ticarete dönüştüren az
THY uçaklarında Türkiye’nin geleneksel ürünlerinin tanıtımı konusuna önem verdiklerini söyleyen Kotil, Türk lokumunu tanıttıklarını ancak bu tanıtımın yeterince ticarete dönüştürülmemesinden yakındı. Kotil, şunları söyledi: “ Lokumun tanıtımında ısrar ettik ve lokum tuttu. Ancak bunun ticaretini yapan fazla işletme yok. Bizim amacımız tanıtmak, işadamlarının gidip bunun ticarete dönüştürmesi lazım. Fındıkta tanıtım yaptık. Türkiye bu üründe zaten marka. İnciri de tanıttık ama yeterli değil. İncire ayrı önem vereceğiz.”