DO&CO, İMKB'ye girmeye hazırlanıyor

DO&CO Yönetim Kurulu Başkanı Doğudan, "Önümüzdeki yıl İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na gireceğiz" dedi.

YAYINLAMA
GÜNCELLEME

VİYANA - DO&CO Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Doğudan, "DO&CO'nun 12 yıllık halka açıklık deneyimini Türkiye'de de değerlendirmek istiyoruz. Önümüzdeki yıl İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) gireceğiz. İlk kez Avrupa'da kote olan bir yabancı şirket İMKB'ye de girecek" dedi.

Doğudan, bir grup gazeteci ile yaptığı sohbet toplantısında, 1981 yılında 3 arkadaşı ile Viyana'da bir şarküteri dükkanı açtığını, ardından 10-15 kişilik akşam yemekleri vererek işe başladığını söyledi. 1987 yılında Lauda isimli Avusturyalı bir havayolunun 2 uçağında ikram vermeye başladıklarını ifade eden Doğudan, 1992'den itibaren de Formula-1'deki 19 yarışın 16'sının ikramlarını sağladıklarını dile getirdi. THY ile yüzde 50 ortak olarak Turkish DO&CO'yu kurduklarına işaret eden Doğudan, Lufthansa ve Emirates gibi çok sayıda havayolunun yanı sıra Avrupa Futbol Şampiyonası ve Şampiyonlar Ligi gibi büyük organizasyonlara hizmet verdiklerini hatırlattı.

Doğudan, hizmet işinde "hayır" ifadesini hiçbir zaman kullanmadıklarını belirterek, "İkram sektöründe son iki senede en çok biz büyüdük. 19 yerde mutfaklar kurduk. En iyi kalite ile servis vermek ve müşterilerimizi tatmin etmek istiyoruz. Yemek satıyoruz ama eninde sonunda eğlence satıyoruz" diye konuştu.

"Yılda 65 milyon uçak yolcusuna yemek veriyoruz"

Atilla Doğudan, şu anda 60 havayolu şirketinin 1200 uçağında ikram verdiklerine belirterek, "Yılda 65 milyon uçak yolcusuna yemek veriyoruz. Diğer organizasyonları da dahil edersek yemek verdiğimiz kişi sayısı 80 milyon oluyor" dedi. Yaklaşık 5 bin çalışanının olduğunu ifade eden Doğudan, bunlardan 2 bininin aşçı olduğuna işaret etti. Doğudan, "DO&CO olarak Türkiye'nin dünyadaki damak büyükelçisiyiz. Bu Türkiye'nin reklamını yapmak demek" dedi.

Doğudan, Turkish DO&CO olarak THY uçaklarında hizmet vermeye başladıklarında ikramlardan memnuniyet oranının yüzde 48 olduğunu, memnuniyet oranının şu anda ise yüzde 98 olduğunu kaydetti.

THY'nin uzun hatlarında, 60'a yakın uçan aşçı ile sıcak yemek servisi yaptıklarını ifade eden Doğudan, uçan aşçı sayısının 2011 sonu itibari ile 200 olacağına dikkati çekti.

Ortaköy'de butik otel açacak

Doğudan, Londra, Münih, Viyana, New York gibi kentlerde lüks restoranları ve pastahane zincirleri bulunduğunu, ayrıca Viyana'da bir otel işlettiklerini hatırlatarak, şöyle devam etti:

"İstanbul Ortaköy'deki Fehime ve Hatice Sultan yalılarını 25 yıllığına kiraladık. 40 milyon dolar yatırım yapacağız ve burada 100 odalık butik DO&CO Place Hotel'i 2012'de açacağız. Ayrıca Yondra, New York ve Barcelona'da da butik oteller açmayı hedefliyoruz."

Gelecek yıl İMKB'de halka arz edilecek

Doğudan, DO&CO'nun 1998'de Viyana Borsası'na kote olduğunu hatırlatarak, "DO&CO'nun 12 yıllık halka açıklık deneyimini Türkiye'de de değerlendirmek istiyoruz. Sermaye Piyasası Kurulu'na halka arz başvurusu yaptık. Önümüzdeki yıl İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'na (İMKB) gireceğiz. İlk kez Avrupa'da kote olan bir yabancı şirket İMKB'ye de girecek" diye konuştu.

Doğudan, geçen yıl küresel ekonomik krize karşın 550 milyon dolardan fazla ciro elde ettiklerini de kaydetti.